Telefon   +48 531 222 588

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Blog

Przygotowanie do restrukturyzacji firmy. Postępowanie krok po kroku

Postępowanie restrukturyzacyjne można rozpocząć zarówno w przypadku niewypłacalności, jak i przy zagrożeniu niewypłacalnością. Wczesne zareagowanie umożliwia podjęcie odpowiednich działań wtedy, gdy jest to jeszcze opłacalne. W tym artykule możecie przeczytać, jak krok po kroku przygotować się do restrukturyzacji.

Czytaj więcej

Najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych

Restrukturyzacja jest ostatnią szansą przed ogłoszeniem upadłości i doprowadzeniem do likwidacji przedsiębiorstwa. Działania w jej zakresie umożliwiają powrót do normalnego funkcjonowania firmy albo po prostu przeciągają zamknięcie biznesu. Niepowodzenia restrukturyzacyjne mogą wynikać z różnych przyczyn. Jakich?

Czytaj więcej

Likwidacja firmy a restrukturyzacja

W dobie koronawirusa mnóstwo przedsiębiorców nie było w stanie wywiązać się z zaciągniętych zobowiązań i spłacić swoich długów. Pierwsze, co przychodzi do głowy w takich sytuacjach, to ogłoszenie upadłości, które kończy się likwidacją. Przepisy jednak przewidują drugą szansę polegającą na postępowaniu restrukturyzacyjnym. Czym to się różni od upadłości?

 

Czytaj więcej

Czy restrukturyzacja to zawsze ratunek? Fakty i mity

Działania restrukturyzacyjne przeprowadza się z różnych powodów. Mogą to być problemy z zachowaniem płynności finansowej, zmiany prawne, utrata głównego kontrahenta czy zaciągnięcie zbyt dużego zobowiązania. Choć restrukturyzacja jest wyjściem z wielu sytuacji, to ze względu na jej zakres nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem.

Czytaj więcej

Jak przebiega restrukturyzacja własnościowa?

Restrukturyzacja własnościowa to obok restrukturyzacji operacyjnej i finansowej jedna z form restrukturyzacji firm. Dotyczy ona zmian w strukturze firmy oraz likwidacji działalności. W tym artykule możesz przeczytać, jak przebiega i kiedy może być niezbędne jej przeprowadzenie.

Czytaj więcej

W jakich sytuacjach może być przeprowadzona restrukturyzacja przedsiębiorstwa?

W przypadku poważnych trudności finansowych przedsiębiorcy często nie wiedzą, czy warto zdecydować się na restrukturyzację i kontynuować działania, czy może lepiej ogłosić upadłość. Postanowiliśmy napisać wam, w jakich sytuacjach warto przeprowadzać restrukturyzację i od czego zależy jej powodzenie.

Czytaj więcej

Jak chronić swój majątek przed wierzycielami?

Kierowanie przedsiębiorstwem wiąże się z szeregiem działań, których wspólnym zadaniem jest osiąganie zysku i bezpieczny obrót zgromadzonymi środkami. Istnieje jednak wiele czynników prowadzących do zachwiania płynności finansowej i upadku firmy, w konsekwencji czego może być zagrożony cały majątek. Jeśli chcesz wiedzieć, jak uchronić go przed wierzycielami, koniecznie przeczytaj ten wpis.

Czytaj więcej

Skuteczne sposoby na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa

Sukces w biznesie zależy od wielu czynników. W działalności większości firm zdarzają się okresy, gdy przedsiębiorstwo osiąga maksimum swojej efektywności, ale również i takie, gdy znajduje się na granicy upadku. Właścicielom zazwyczaj zależy na ratowaniu swojej firmy. W przypadku słabej kondycji danego biznesu warto pomyśleć o restrukturyzacji.

Czytaj więcej

Zmiany systemu zarządzania w obliczu restrukturyzacji organizacyjnej

Restrukturyzację organizacyjną przeprowadza się ze względu na potrzebę zmian związanych z optymalizacją i poprawą wydajności. Mogą one być niezbędne w celu odratowania upadającej firmy lub ze względu na ulepszenie jej funkcjonowania i zwiększenie konkurencyjności na rynku.  

Czytaj więcej

Cele i zadania restrukturyzacji marketingowej

Własna firma z założenia powinna przynosić satysfakcjonujące, ale stale rosnące dochody. Rozwój przedsiębiorstwa jest ważny nie tylko dla jego właściciela, ale także dla pracowników tworzących daną markę. Nierzadko zdarza się jednak, że pewne wprowadzone działania, których pierwotnym założeniem była poprawa sekcji marketingowej, nie przynoszą spodziewanych efektów. Powodem może być nie tylko nietrafiona metoda, ale także zły dobór odbiorców stosunku do oferowanego produktu.

Czytaj więcej