Blog
Skuteczne sposoby na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa
Sukces w biznesie zależy od wielu czynników. W działalności większości firm zdarzają się okresy, gdy przedsiębiorstwo osiąga maksimum swojej efektywności, ale również i takie, gdy znajduje się na granicy upadku. Właścicielom zazwyczaj zależy na ratowaniu swojej firmy. W przypadku słabej kondycji danego biznesu warto pomyśleć o restrukturyzacji.
Zmiany systemu zarządzania w obliczu restrukturyzacji organizacyjnej
Restrukturyzację organizacyjną przeprowadza się ze względu na potrzebę zmian związanych z optymalizacją i poprawą wydajności. Mogą one być niezbędne w celu odratowania upadającej firmy lub ze względu na ulepszenie jej funkcjonowania i zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Cele i zadania restrukturyzacji marketingowej
Własna firma z założenia powinna przynosić satysfakcjonujące, ale stale rosnące dochody. Rozwój przedsiębiorstwa jest ważny nie tylko dla jego właściciela, ale także dla pracowników tworzących daną markę. Nierzadko zdarza się jednak, że pewne wprowadzone działania, których pierwotnym założeniem była poprawa sekcji marketingowej, nie przynoszą spodziewanych efektów. Powodem może być nie tylko nietrafiona metoda, ale także zły dobór odbiorców stosunku do oferowanego produktu.
Restrukturyzacja firmy a prawa pracownika
Od dnia 1 stycznia 2016 roku obowiązuje nowa ustawa - Prawo restrukturyzacyjne - z dnia 15 maja 2015 roku. Oferuje ona narzędzia pomocne w przypadku konieczności restrukturyzacji zadłużonej firmy, jednocześnie chroniąc ją przed likwidacją - co stanowi pozytywną zmianę zarówno dla jej pracowników, jak i dla wierzycieli.